måndag 7 september 2009

Hösten är här..

med allt vad det innebär!
*Stövlar och regnkläder till Lillfia, (som hon mer eller mindre vägrar ha på sig) sonen som är 14 kan man ju FETGLÖMMA att han ska ha regnkläder. Det regnar ju inte på tonåringar tydligen!!! (Kanske vaxet som de inpregnerar håret med på morgonen skyddar???)

*Svamp och skogspromenader. Men hur vet man var svampen är???

*Tända ljus på morgonen till frukosten. Under sommarhalvåret har vi solen som skiner (när den skiner) in i köket så tända ljus ger inget effekt. Den skiner även in till kvällsmaten så effekten uteblir då också.

*Jag älskar hösten! Då slutar alla måsten i trädgården (jag är ingen trädgårdsmänniska, märks det?)

*NYA VAROR I BUTIKEN! Det börjar ramla in varor i butiken och mycket mer kommer. Nyheter som CALOU kommer inom kort.




Vita lackade. De är ju så fina! Perfekta nu som inneskor på jobbet, eller varför inte bara stå som en fin detalj i höst och vintermörkret.




Svarta är också så fina så de fick också följa med.


Fina plåtskyltar har jag också hittat! Finns ute i webshopen.

Visst är man sugen på att rota runt hemma nu!

Jag ska samla mina krafter och börja röja ut i köket för där ska målas! (men phu, jag blir lite trött på bara tanken)


Ha det mysigt i höstrusket!

4 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Ha ha...nej vissa regnar det inte på!!!
Jag älskar också hösten, fast jag är en trädgårdsmänniska!
Snygga skor och ljuvliga skyltar!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Ida sa...

Hejsan vännen!
Vilka underbara skor och skyltar, blir så sugen på att shoppa.


=) Måste vara intressant att ha en tonåring. De vet ju verkligen vad de vill. Moppehjälmen kommer ju skydda sen... håller med om att det är skönt med höst. Då försvinner ju några måsten.
Ha det så gott.
Många kramar Ida

Erika sa...

Hej. undrar om du vet något när du får in huslyktorna på lager igen? är ju slut överallt:/

svara gärna på min mail.
eriica_jhs@hotmail.com

MVH/ Erika

Ida sa...

Hejsan igen vännen!
Har varit inne och kikat i din butik - inte bra, du har alldeles för mkt fint=) Tänkte höra lite om hur det är med plädar, får du in mer sånt i höst??

Älskar diskställen du har, tänkt om Gutten kunde ge med sig angående köket så att jag fick plats med ett..
Fin bloggen blivit, och vackra bilder du har!!
Kram kram