söndag 19 oktober 2008

Smutsiga telefoner

Det sägs ju att telefoner är riktiga bakteriehärdar! Lite sminkrester från oss som fuskar till oss lite solbränna vid den här årstiden förekommer ju också. Så man får lite lagom "kladdiga" displayer. Jag tog häromdagen ordentligt fasta på det där, telefoner måste ju rengöras lite då och då. Eller hur?
In i tvättmaskinen åkte den! Jag var noga med att den låg ordentligt skyddad i min bakficka på mina jeans. Det borde väl funka? (!!!!!!!!!!) En liten centrifugering fick den ju också, kanon! Renare telefon har jag aldrig haft! Men hör och häpna, det dög inte för min förnäma telefon. Den helt sonika beslöt sig för att avsluta sin tjänst hos mig. Jag som vårdar och är så rädd om min telefon. Ett gott råd är alltså att inte stoppa er telefon i bakfickan och sen köra den på 40 gr fintvätt. (inte ens fintvätt funkade alltså)
Maken åkte snällt in till stora staden och köpte en ny, MED DRULLEFÖRSÄKRING! Vad menade han med det? Trodde han att jag klantade mig? Villken fräckhet! Telefonen var ju faktiskt smutsig! Den kan ju inte vara kvinnor som designar otvättbara mobiltelefoner!
Ha en skön söndag och njut av ledigheten!

Inga kommentarer: