tisdag 7 april 2009

Minnen från barndomen

Har ni som jag några negativa minnen från er barndom? Det har nog alla, ett väldigt tydligt minne jag har är mammas inredningssmak. Hualigen! Mörkt trä och gärna bruna och mossgröna detaljer! Hade era mammor också vaxdukar! Det hade mamma, gärna med stora bruna blommor, hu - igen. Men dåliga minnen ska ju bearbetas sägs det ju och vaxduksminnet jobbar jag på. Som trebarnsmor har jag gett upp om att ha fina fräscha dukar på köksbordet. Jag började med att för några år sen att leta efter en fin vaxduk till trädgården, det skulle väl inte vara så svårt att hitta. Men JO, fina vaxdukar har jag inte kunnat hitta, förrän nu.
Villken leverantör har inte jättesöta vaxdukar om inte Greengate! (Finns i webshopen) Jag började lite försiktigt med den här:

Jag håller på att flytta runt lite i köket, drar ut saker ur skåpen och letar nya platser till dem. Delar ur servisen vi önskade oss i bröllopspresent fick en ny plats på hyllan ovanför bordet.

Här hade jag också tänkt att de vita huslyktorna som snart kommer till butiken ska få stå.

Ha en mysig påsk!










6 kommentarer:

Martina Andersson sa...

Hej min vän!
Vill bara önska dig en riktigt fin Påsk och var rädd om dig Kram Tina

Vita små hjärtan sa...

Så fint du dekorerat på hyllan! Ha en bra dag1

Ida sa...

Hejsan Katarina!
Så fint du fått det på hyllan och vilken underbar vaxduk. Ja du ens mammas inredningssmak är en historia för sig. Det jobbigaste med min mamma är att hon tycker att det är så färglöst i vårt hem så hon kommer gärna hit med detaljer i inte så vackra kulörer. Kan inte påstå att jag uppskattar gesten=)

Ha det så gott. Kramar Ida

Huset vid ån sa...

Gud, Vad fint du har....Verkligen kanonmysigt!! Trevlig Helg! Kram Therese

Katarina sa...

Ja, fina vaxdukar växer ju inte direkt på träd, men den där var ju faktiskt riktigt snygg! Ha det så bra!
Kram Katarina

Helene sa...

Haha, precis när vi pratade om vaxdukar. Jag skulle kikat in här tidigare ser jag :-)