torsdag 23 april 2009

Skaparlust

Äntligen har jag kommit igång! Jag pratar om drömmar man har, saker man någon gång i livet så gärna skulle vilja göra. En av mina drömmar är att få börja med silversmide. Farfar var guldsmed och likaså pappa, jag tror själv att skapargenen jag har kommer från den sidan. (Om man nu tvunget ska analysera det)
Nå väl, jag har alltså äntligen kommit in på min silversmideskurs! I måndagskväll åkte jag alltså i väg. Åååhh så roligt det var! Det enda kravet vi hade var vårt första "alster", det skulle bli en ring. För där har du flera moment som är nödvändiga att lära sig, såga, fila, slipa, löda, hammra osv. (Tyvärr har jag inte riktigt lärt mig alla rätta termer än)
Vilken känsla att ta på sig sitt första egenhändigt gjorda silversmycke! Stolt! Jag känner mig mäkta stolt!
Nu ska jag bara klura ut mitt nästa uppdrag. Det ska vara ett hängsmycke och jag ska stämpla in mina tre barns namn. Två namn är ju inga problem men tre? Ska det vara ett hänge eller tre tillsammans? Hur ska tre hängen kunna hänga tillsammans så att alla namn syns samtidigt? Det är bara fram med ritblocket.



Må så gott i vårsolen!

4 kommentarer:

Ida sa...

Vilken fin ring. Förstår verkligen känslan av att kunna skapa ngt alldeles själv. Jag tycker verkligen om det, önskar bara att man hade tiden att pyssla mer. Jag vet en blogg där bloggaren använder hjärtan och tags, dvs, ett hjärta där ngt vackert står, t ex amor vincit omnia och sedan är det små brickor där barnens namn står.

Verkligen vackert.
Lycka till.
Kramar Ida

Katarina sa...

Wow, vilken fin ring du gjort! Silversmide låter ju jättespännande. Fantastiskt att kunna designa sina egna smycken. Hoppas du får en skön helg!
Kram Katarina

Myownhome sa...

Vad fin ringen du gjort blev! :) Förstår att du är stolt.

Ska bli spännande att se ditt nästa smycke! Det med dina barns namn.

Ha det bra
/Johanna

Vita små hjärtan sa...

Vad härligt med nåt man gjort alldeles själv!!! Ha en bra dag!