torsdag 4 juni 2009

Lite kan göra mycket

Tänk att lite kan göra så mycket. Jag har länge retat mig på en lampa jag har haft i vardagsrummet som är hiskeligt ful. En gammal ikealampa med en beige skärm, samma färg jag har på väggarna och smidesfot. Helt fel! Så äntligen fick jag in en lampa till butiken som jag testade. En STOR skillnad. Tyvärr inga före bilder, lampan åkte ut med ljusets hastighet!






För ett tag sen hade jag den stora äran att vinna ett &-tecken av Ida med http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/ Hon var så gullig att hon skickade med makens och mina initialer också! TACK igen Ida! De ska få en hedersplats i sovrummet, efter vi fixat till där inne. Jag funderade länge på hur jag skulle övertyga maken att vårt sovrum behöver fixas. När jag väl tog tag i saken och pekar på allt trist så säger han: -Du har helt rätt Älskling!!! ?????????? Ni förstår kanske hur förvirrande det var? Jag undrar om han har någon baktanke med det.



Titta bara så fina bokstäver jag fått!

Må så gott!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så ljuvlig blogg och vinst, ler. Kram Petra

VvW Design sa...

Vad fint det blev med din lampa!
Ha en trevlig helg.

Kram, Ann

Katarina sa...

Vad underbart att få en sådan kommentar när man föreslår att göra om i ett rum! Fint med lampan. Hoppas du får en mysig helg!
Kram Katarina

Ida sa...

Hejsan vännen!
Vilken jättefin lampa, den var otroligt söt och passade så bra in i det hörnet.
Härligt att maken nappade på dina förslag, måste verkligen ha känts snopet när man nästan förberett sig på att behöva hålla ett tal.

Tack för dina goa ord om bokstäverna. Du är så snäll och gullig.

Ha en underbar helg.
Kramar Ida

Titti sa...

Vilken jättefin lampa.
Mvh Titti

Vita små hjärtan sa...

Så fin lampa....
Kram Agnetha

Vem är jag.. sa...

Hej Mina små ting!

Gud, vad härlig blogg du har, jag har även besökt din butik på nätet.

Kram Lisa frånhttp://hemmetsljuvastunder.blogspot.com/

Lena Helmersson sa...

Hej!
Jag kommer och besöker din butik i sommar - för den är väl öppen något under v. 29-32? Vi har nämligen sommarstuga i Steninge och kommer ner dit från Uppsala under dessa veckor. Jag blev så glad när jag såg att det finns en sådan mysig butik inte så långt från stugan. Åh, jag längtar efter att åka och gotta sig i fina saker.
Fina bilder, ger verkligen inspiration. Jag hoppas på en ännu en fin sommar vid havet och i Steninge.
Glad midsommar från ett grått Uppsala.
// Lena
helmersson71@hotmail.com

Ida sa...

Hejsan vännen!
Du har ngt att hämta hos mig=)
Ha en härlig fortsättning på midsommarhelgen.
Kram Ida

Anki sa...

Hejsan!
Första gången jag besöker din blogg...hittade dig faktiskt via supergoa Ida *ler*
Nu har jag läst lite i din blogg...som verkar jättemysig!
Åtekommer mer än gärna!

Ha en fin söndag! Kram Anki

Beth sa...

I just found your blog and love the inspiration !!
just wonderful !! your boutique looks lovely !! glad to found you !
have a wonderful weekend !
xo,
beth