torsdag 25 juli 2013

Nyttigt kan vara gott!

Hej kära vänner! Haft en lååång paus från bloggen. Har tyvärr inte haft varken ork eller inspiration till den också. Så synd för jag älskar igentligen att skriva, har många tankar om mycket som är kul att dela med sig av. Det har varit ett intensivt år med flytt av min lilla butik från gården där vi bor till en liten mysig källarlokal inne i Halmstad. Flytten var nödvändig för jag var så trött på att ha företag och hem och familj på samma plats. Kände även att det var nödvändigt att komma närmare mina kunder, jag vill ju så gärna leva på det jag gör och det är svårt ute på en gård på landet. Toppen på sommaren och jul men inte lika lätt på övriga året. Men nu ligger jag lite bättre till, inte på gågatan direkt (inte den hyran heller) men helt ok. 

Idag skulle jag vilja dela med mig av en supergod OCH nyttig müsli som jag fick receptet på när jag var på en Hälsomässa tidigare i somras. Jag har ju nått en ålder av 42 år och försöker tänka lite extra på att vara snäll mot min kropp. Den börjar protestera lite ibland så jag måste fjäska lite :)

MÜSLI
4 dl Fiberhavregryn
4 dl Rågflingor
1 dl Solrosfrön
1 dl Krossade linfön
Kanel efter smak (ca 3/4 dl går åt)

3/4 dl Olja
3/4 dl Vatten
1,5 dl Flytande honung

Blanda ihop allt, lägg bakplåtspapper på en plåt och grädda i ca 18-20 minuter i 175 grader.






Ta hand om er!
Kram!

Inga kommentarer: