onsdag 27 augusti 2008

Budget?

Ikväll bär det av mot den stora huvudstaden! I flyg! Min flygrädsla blir ju inte mindre med åren.

Inte blir den ju bättre när det nyligen har hänt en hemsk olycka. Jag läste i en kvällstidning att det säkraste stället på ett flygplan är längst bak, men i samma tidning läste jag också att de överlevande från olyckan i Spanien satt i mitten! Betyder det att jag ska sitta nästan längst bak men ett snäpp närmare mitten? Undrar om det är fler som läst samma tidning, i så fall kommer kanske bli trångt vid utgången till flyget? Kanske ska jag springa eller i allafall småjogga?


Som sagt bär det av till Stockholm och Formexmässan! Det måste beställas mer varor till butiken. Isällskap har jag brorsan och svägerskan som har en butik i Gamla Stan.

Brorsan frågade mig: Har du lagt upp din budget?

Jag: Hur menar du?

Brorsan: Hur mycket ska du handla för?

Jag: ??????????????

Brorsan: Ja, hur mycket ljus behöver du tex? Hur många änglar räknar du med att sälja? Dukar? Kuddar?

Jag: ???????????????

Brorsan: Men Katta!!!!!

(Här börjar jag ana lite panik i hans röst)

Jag får sakliga instruktioner om att gå tillbaka till fjolårets julförsäljning och utifrån det GISSA mig fram till årets julförsäljning. Det är bara att rota fram miniräknaren och börja gissa....


Avslutar dagen med en bild från vår lilla mat+titta TV hörna. Här tillåts barnen sitta och äta de gånger de missat middagen av olika anledningar. Den kom till då mamma i huset gav upp kriget om ätandet vid TV:n. Ibland får man kompromissa.


2 kommentarer:

Linusmamma sa...

Åh vilken mysig hörna! Ernst skulle bli grön av avund:-)
Flygningen kommer att gå så bra så (jag är ju oxå rädd för att flyga, men måste man så måste man, det gäller att inte låta de negativa tankarna komma, bort med dom!).
Ha det så roligt i Hufvudstaden på mässan & du - lycka till med budgeten;-)

Bodil sa...

Hoppas du hittar jättemånga fina saker på Formexmässan.
Och du jag har precis sett fotot på ditt växthus. Vilket lyxhus!!!! Urläckert verkligen.
Måste bara titta ut till dig snart igen!
Kram Bodil