fredag 8 maj 2009

Livet är skört!

Det händer saker i livet när man inser hur liten man är och hur skört livet verkligen är! I dag blev en sån dag i våran lilla familj. I förmiddags fick jag ett samtal från sonens skola. De berättar att han fått stryk, sparkar och slag mot huvudet! Liggandes på golvet får han alltså ta emot sparkar mot huvudet!!!!! Han är ju bara 14 år!!! Jag har idag fällt många tårar och kännt en rädsla som jag aldrig kännt förut! Man kan aldrig skydda sina barn så väl man skulle vilja! De blir stora och träffar människor som vi helst vill skydda dem emot. Denna gången gick det ju i allt elände ganska bra, han mår fysiskt rätt ok, värk i nacke och huvud, det kunde ju gått mycket värre. Men rädslan och vetskapen om att sånt här händer varje dag och det faktiskt kan gå riktigt illa känns just nu överväldigande.
Livet är skört och vi måste ta till vara varje dag och aldrig, aldrig ens för en dag glömma bort att påminna våra nära hur mycket vi älskar dem!!!
CARPE DIEM!

8 kommentarer:

Ida sa...

Nej fy, nu blir jag arg. Stackars pojke, fy vad grymma och fega barn kan vara. Usch, har inte ord för min avsky men jag förstår dina känslor som mamma. Man vill ju skydda sina barn mot allt ont och det måste vara hemskt att inte kunna det.

Stackars din pojke, stackars dig och stackars er familj. Hoppas att de andra får sitt straff.
Många kramar Ida

Vita små hjärtan sa...

Så hemskt o ledsamt att sånt överhuvudtaget kan förekomma! Stackars barn. Ha en bra dag! Kram

Interiörboden sa...

Hej!

USCH!!!
Fy vad hemskt!
Sånt här ska inte ens behöva hända!
Blir riktigt arg när jag hör detta.
Och det är som du säger, det är många som får vara med om detta, det händer ju faktiskt varje dag!!!!
Usch!

Jag hoppas att din pojk mår bra med tanke på vad dom hänt och att de som gjort detta få sitt straff!

Du ska veta att jag tänker på er!!

Många kramar Sandra

Angel.Pearls sa...

Härlig blogg o butik jag hittat till här! Var i Gamla Stan igår o tittade in i en så mysig butik med väldans fina saker i...Obehaglig situation din son råkat ut för -tur att det "gick bra" trots allt. Hur kan sånt här hända våra barn..i skolan?? Hur följer man upp så det inte händer igen?? Jag skulle bli sjukt förbannad om det hände mina barn..Tänker på dig// Hälsningar AngelPearls Eva

Bodil sa...

Jag blir helt förtvivlad när jag hör vad din son varit med om!! Hur tänker angriparna egentligen?? Dom är väl i samma ålder, eller hur. Vad skall det bli av dessa med en sådan rå början av livet????
Hoppas sonen mår bättre och att detta inte sätter för djupa spår.

Nu är det evigheter sedan jag var i din ljuvliga butik. Måste bara ta mig i kragen och åka. Vill ju så gärna, men alltid är det något som kommer emellan.
Kram Bodil

Ida sa...

Hejsan Katarina!
Hoppas att ni alla mår bra, trots allt som hänt. Lider verkligen med dig, barnen är ju det bästa och mest värdefulla man har.

Har dragit vinnarna i min tävling idag och du vann faktiskt 2:a pris. Det var egentligen ett & tecken, men vill du så kan du välja ngn annan bokstav. Meddela mig när du kan och orkar vilken bokstav du vill ha samt i vilken stil, dvs helvit eller shabby.
Många kramar Ida

Hemmet Är Min Borg sa...

grrrr vad arg jag blir ,hur får sånt här hända och varför gör folk så här ,
du har en fin blogg
kram Jeanette

Anonym sa...

Sådant får aldrig hända bara! Vi föräldrar måste gå ihop och upp till kamp mot de barn och ungdomar som tyvärr inte vet vad gränser är. Det ledsamma i det hela är att ibland undrar jag om skolorna vågar ta ta i buset! Nej! Upp till kamp alla! Vi måste skydda våra barn! / Lina