tisdag 13 januari 2009

Mässa

Jaha, då var det dags igen. På fredag kväll styr jag kosan mot den stora staden och Formexmässan. Åh, vad det ska bli roligt! Ni vet sådana där attacker man kan få ibland av shoppingfeber! Precis så känns det! Fast kom då ihåg att kontot är lite större än mitt privata shoppingkonto. (Fast privat brukar jag ju förstås inte köpa 24 st exakt likadana saker...)

Som vanligt går jag med brorsan och svägerskan. Har jag förklarat att vi inte alls har samma stil? De tycker mer om det stilrena och enkla (stilrent.............hm, kändes konstigt att skriva)
Men goda råd måste man ju kunna få av varandra ändå. Förra gången hade vi gått halva dagen då brorsan nästan lite irriterat på lillasyrran säger: Men Syrran vi försöker ju tänka som dig när du vill ha goda råd, då måste ju du kunna tycka något vi tittar på är fint!!!!!!!!
Jamen det är ju inte (fint, höll jag på att säga) så lätt!
Så jag fick ju skärpa mig och programera om mitt lilla lantliga huvud lite då och då och ge stilrena goda råd.
Kanske blir ni lika inspirerade av Miljögårdens bilder inför vår och sommar som jag?

Burkarna är jag sugen på, kannan, sockerskålen och den lilla kannan också. Den där lilla hållaren med, allt med andra ord. Varför krångla till det?

Drivbänken passar som handen i handsken i mitt växthus. Krukorna som står på locket får nog också komma och hälsa på i Harplinge.


Bokstäver! Japp!


Jag undrar om verktygen är till salu?


Stora bokstäver!!!!!!

Må så gott och godnatt!

7 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Men å vilka fina bilder du visar....vill ha...kram

Gårdsromantik sa...

Visst är det rusning som gäller - tyvärrkommer jag inte föränn 12.00 - så lämna lite till mig !

Kram Maud

Martina Andersson sa...

Hej på dig vännen! Blir ju helt sjuk av allt fint som finns ! Hoppas att allt är bra och att ni har roligt uppe på formex kram tina

Interiörboden sa...

Vilka otroligt vackra bilder du visar! Jag sitter här och njuter :)

Hoppas att du får en toppen dag på mässan :)

Ha en jätte bra helg.
Kram Sandra

Ida sa...

Oj så mkt fint du visar upp. Jag kommer att kika in i din nätbutik framöver - har ju fått några kronor att handla för nu=) Känner igen det där med före respektive efter den lantliga stilen. Här märks det mest när det gäller tapetval så det går ju att åtgärda om några år.

Vad kul det måste vara att gå och plocka ut produkter till din butik - och så spännande att se vad som kunderna kommer tycka om. Ha det otroligt gott. Kramar Ida

Martina Andersson sa...

Hej alla underbara människor!

Hoppas att allt är bra och att du mår bra! Jag vill tacka alla och underbra människor som varit inne och lämnat förslag på namn och som hoppas på mig i mina kommande planer

Har nu bestämt mig för 5 st namn på butiken och ni får jätte gärna gå in och rösta på förslagen nu !


Massor kramar Tina

Helene sa...

Tur att jag bor i Harplinge så att jag kan shoppa det du tar in. Hääärliga bilder!!!