måndag 26 januari 2009

Influensatider


Tre av fem, two to go! Ja, barnen ligger i influensa och det är väl antagligen bara en tidsfråga innan jag och maken däckar också. Men förhoppningsvis inte samtidigt! Det är fasan, att båda två är funktionsodugliga (är det ett riktigt ord?) För några år sen var det så, hela familjen var helt borta i influensan, vi fick turas om att kräla ut till köket och skrapa ihop lite mat till familjen. Usch! Försöker ta lite frisk luft varje dag och hoppas på att kroppen tar till sig det friska och får kraft att kämpa emot.
Ut tar jag mig också när jag ska packa upp mina nya varor. Det har kommit lite från Madam Stoltz och Ludvig o Co. Det kräver dock lite jobb innan det kommer ut på webshopen. Det ska fotas, vägas, mätas och priser ska räknas ut. Tyvärr är det lite tråkigt med prisräkningen denna gång, svenska kronan ni vet. Eller är det danska kronan som blivit värd mer? Spelar ingen roll, tråkigt är det i alla fall, för de danska varorna har stigit i pris. Det blir ju inga stora summor men dock en höjning.
Så i mellan sjuksköterskesysslorna försöker jag jobba lite med webshopen. Här kommer ett litet smakprov:

Madam Stoltz

Den här tycker jag om, den här kan man ju ha vid spisen

med lite örter och en gammal sax hängande.

En söt liten kruka från Ludvig o Co

En perfekt "gå bort present"

Må så gott och ta hand om er!

3 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Madame hon har fina saker hon... Kram

Ida sa...

Tack snälla för din goa kommentar hos mig. Jag har rest mig efter den värsta chocken - sambon blev uppsagd, och nu inser jag att det bara är att kämpa vidare. Bröllopet har vi dock ställt in men det kändes bara skönt att inte behöva snåla till det. Nu prioriteras andra saker.

Vad fina saker hon har Madame Stoltz och prismässigt har de ju hittills varit så prisvärda. Ja för min del blir det inte så mycket shopping på ett tag. Får bara se men inte röra nu=)
Ha det så gott goa Katarina.
Kramar Ida

Martina Andersson sa...

Hej vännen ! kikar in och hoppas att du mår bra och att alla i familjen får en skön söndag Kram Tina