torsdag 5 februari 2009

Äntligen färdiga!

Ja, så skönt det känns, att äntligen vara färdiga. Först och främst är vi färdiga med influensan. Phu, villken pärs! Däckade hela familjen utom maken som bara blev lite ynklig. Tur, för han fick minsann visa vad han duger till. Han har till och med kokat ärtsoppa och matat oss sjuklingar med. Sen blev det lite hämtmat också mellan varven visserligen, men han har helt klart fått godkänt!

Äntligen färdiga är vi också med vårat badrum. Det tog sin lilla tid med all väntan på våra hantverkare. Nu återstår bara det roliga med pysslet, ett par hyllor och lite smått och gott. Men inget åker upp på väggarna förrän jag vet exakt hur jag vill ha det. Här skruvas det det inte i onödan!

Det bästa med mitt badrum är ju helt klart mitt badkar.

Mitt brickbord som jag inte hittat en bra plats till passade utmärkt på badkaret.

Fina kranar har det varit svårt att hitta. Med små barn i huset ville vi helst ha en blandare. Visst är det fint med en gammeldags kran med två "rattar", en för varm och en för kallvatten. Men praktiskt är det tyvärr inte.
Duschen var ju också ett dilemma, inte alls speciellt "gammalt",
men också där väldigt praktiskt.
En kandelaber har jag alltid drömt om att få ha i mitt badrum.
Mysigt en mörkt vinterkväll, ett glas rött och ett bubbelbad.

Små människor måste ju också nå upp!

Må så gott!

3 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Men herregud så tjusigt...... Kram

Helene sa...

Va underbart! Måste komma och se det live!!!

Martina Andersson sa...

Hej på dig min vän!

Hoppas att allt är bra och att din helg varit lugn och skön? Kikar in lite hos dig och njuter så klart som vanligt av din underbara blogg! Man blir så inspirerad varje gång man är här hos dig!
Va rädd om dig och njut av måndagen Kram Tina