tisdag 17 februari 2009

Vackert väder

Villket vackert väder vi har haft idag. Solen sken från en klarblå himmel hela dagen. Fullt upp har det varit också, på förmiddagen var det stallet med dottern och hennes kompis som gällde. Jag har alltid varit lite rädd för hästar men sen mellandottern började rida för ca ......hmmm...100 år sen så har jag faktiskt börjat tycka om dem lite.
Vid middag var det som sagt strålande solsken så då passade jag på att fota för min annons i Lantliv. Man får ju lite beslutsångest när man ska avgöra villka varor som ska vara med och hur det ska stå för att komma till sin rätt, amatör som man är.
Under eftermiddagen passade vi på att ta oss bort till ett par kvävedammar ett par 100 m bort. Be mig inte om en förklaring om vad en kvävedamm är. Men någonting med vattensamlingar (småsjöar) som förbättrar jordens ph värde, tror jag. I alla fall så åkte skrillorna på och på ostadiga ben (åtminstånde jag, lillfia är nog bättre än mig nu på att åka skridskor) svängde vi om lite och njöt av soligt vinterväder.

En av många bilder till min annons.

Ta vara på er!